Forum Pomorze Racing Team Strona Główna Pomorze Racing Team
Oficjalne forum drużyny
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

REGULAMIN LIGI STS - sezon nr 2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pomorze Racing Team Strona Główna -> Sezon 02
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Speedwayfan
Trener



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:13, 26 Sie 2007    Temat postu: REGULAMIN LIGI STS - sezon nr 2

OFICJALNY REGULAMIN MIĘDZYNARODOWEJ LIGI STS na sezon 2007/2008


1. Wprowadzenie

* 1.1. Liga "Speedway Turbo Sliders" to system rozgrywek, dający możliwość wcielenia się w żużlowca poprzez rywalizację w Internecie. Uczestnikiem zabawy może zostać każdy internauta. Uczestnictwo jest dobrowolne i bezpłatne.
* 1.2. Udział w jakichkolwiek rozgrywkach objętych ramami Ligi STS oznacza akceptację całości niniejszego regulaminu. Jego łamanie może pociągnąć za sobą konsekwencje opisane w Systemie Karnym.
* 1.3. Wszelkie modyfikacje regulaminu wchodzą w życie z dniem publikacji i obowiązują wszystkich uczestników zabawy. Nieznajomość regulaminu nie jest usprawiedliwieniem, na wypadek złamania reguł. Wszystkie decyzje Zarządu Ligi podejmowane w trakcie sezonu i ogłaszane w odpowiednim dziale na forum z podziałem na dywizje są wiążące od chwili wprowadzenia i równoważne z niniejszym Regulaminem.
* 1.4. Oficjalne forum ligi STS mieści się na: [link widoczny dla zalogowanych] Wypowiedzi na forum są własnością ich autorów, oni też ponoszą za nie pełną odpowiedzialność.
* 1.5. We wszystkich sprawach spornych oraz nieuregulowanych niniejszym regulaminem, załącznikami oraz komunikatami, decyzję podejmują Działacze odpowiedzialni za poszczególne sekcje w oparciu o regulaminy obowiązujące w sporcie żużlowym z 2007 roku oraz własne przekonania.
* 1.6. Nazwę ligi określają działacze Ligi STS (w sytuacji np. gdy pojawi się sponsor).

2. GK STS

* 2.1. GK STS jest naczelnym organem ligi STS. Do jego zadań należy:
o ustalanie zasad, regulaminów zabawy
o organizacja oficjalnych mistrzostw ligi wraz z ustalaniem obsady turniejów
o dbanie o wysoki poziom zabawy
o egzekwowanie przestrzegania niniejszego regulaminu
o ustalanie obsady sędziowskiej na zawody oficjalne
o rozstrzyganie sporów, odwołań
o szeroko pojęte podejmowanie decyzji dotyczących spraw bieżących i przyszłości ligi.
* 2.2. Działacze są anonimowi, korzystają ze specjalnie utworzonych kont, np. Działacz Nr 1
* 2.3. System władzy podzielony jest na dywizje. W każdej dywizji jest 2 działaczy, którzy to w jej ramach rozstrzygają spory z nią związane. Mają oni możliwość naradzania się z innymi działaczami dywizyjnymi, jednak decyzja należy do nich.
* 2.4. Organem władzy łączącym wszystkie dywizje, mającym wpływ na decyzje odnośnie protestów w każdej z nich, jest tzw. "Osoba Komisyjna". "Osoba Komisyjna" to taka, której obowiązkiem jest zajmowanie się tylko i wyłącznie protestami publikowanymi przez trenerów w odpowiednim dziale. Brak protestu napisanego przez trenera wiąże się ze zbagatelizowaniem sprawy.
* 2.5. Oficjalne komunikaty wydawane przez Działaczy lub osobę Komisyjną, umieszczane są w odpowiednim wątku na forum i obowiązują wszystkich uczestników zabawy od momentu publikacji do odwołania. Pod względem ważności, traktuje się je na równi z zapisami regulaminu, a łamanie ich jest równoznaczne z łamaniem niniejszego regulaminu.
* 2.6. Ilość działaczy określana jest odgórnie przez wybraną grupę koordynacyjną, która obsadza stanowiska Działaczy w dowolny sposób (nominacja, głosowanie wewnętrzne, głosowanie publiczne, itp.) spośród użytkowników forum.

3. Nazwa gracza oraz Przynależność klubowa.


* 3.1. Każdy gracz ma prawo do posiadania na forum ligi STS jednego konta (jednego i tego samego nicku na forum i w grze). Wykrycie przez GK STS dysponowania więcej niż jednym kontem będzie się wiązało z karą zawieszenia zawodnika w rozgrywkach ligowych (na wszystkich kontach). W przypadku, gdy złamanie tej zasady zostanie wykryte w trakcie trwania sezonu, nastąpi weryfikacja wyników we wszystkich spotkaniach, w których uczestniczył dany delikwent (anulowanie zdobytych przez niego punktów). Oznacza to, że w przypadku ligi zmianom może ulec ostateczny wynik spotkania, a co się z tym wiąże, zdobycz punktowa do tabeli ligowej. Natomiast w przypadku turniejów oficjalnych zmianom może ulec klasyfikacja końcowa, a także obsada kolejnych zawodów oficjalnych z danego cyklu.
* 3.2. W przypadku zbieżności lub podobieństwa Nicków zawodników, Komisja ma prawo zażądać zmiany Nicka od zawodnika, który zarejestrował się na forum później, niedopuszczalne jest również rejestrowanie Nicków sugerujących żużlowców, trenerów, tunerów czy mechaników.
* 3.3. Zawodnicy mogą być zgłaszani do drużyn od daty wyznaczonej przez zarząd. Jedna drużyna nie może zgłosić mniejszej niż 10 liczby zawodników.
* 3.4. Zawodnik, który został zgłoszony do drużyny, może zmienić klub, ale jedynie pod warunkiem, że w danym sezonie nie wystąpił w ani jednym biegu zawodów oficjalnych. Należy pamiętać o tym, że zawodnik nie może przejść do nowego klubu, jeżeli w starym klubie jest jednym z dziesięciu zawodników.

4. Funkcja trenera

* 4.1. Każda drużyna ligowa musi posiadać trenera (kapitana), oraz ewentualnie jego zastępców. Trenerem oraz jego zastępcami muszą być osoby, które podpisały kontrakt z danym klubem. Zostać trenerem nie może osoba która nie ma danego stażu (Przy zgłoszeniach jest wyjaśnione jaka osoba może być trenerem, a także osobą która nie jest w klubie w którym zostaje trenerem.).
* 4.2. Do obowiązków trenera należy:
o porozumiewanie się z innymi trenerami w sprawach DM STS
o dbanie o frekwencję swoich zawodników na zawodach oficjalnych
o w trakcie meczu, informowanie w czasie do 15 sekund od podania programowej obsady, o fakcie nie skorzystania z przywileju dokonania zmiany ("BZ"), bądź też o chęci dokonania zmiany.
o dbanie o dobrą atmosferę w drużynie oraz w czasie całej zabawy
o spełnienie wszystkich wymogów organizacyjnych stawianych przed drużyną i trenerem przed rozpoczęciem sezonu. Swoje obowiązki trener może przekazywać innym osobom w drużynie, jest on jednak odpowiedzialny za ich wykonanie.
* 4.3. Trener jest uprawniony do:
o decydowania o składzie drużyny na wszelkie zawody
o wprowadzania rezerwy zwykłej oraz taktycznej zgodnie z regulaminem GK STS
o składania ewentualnych protestów

5. Formuła rozgrywek DM STS


* 5.1. Rozgrywki "Drużynowych Mistrzostw STS" składają się z trzech lig (Ekstraliga, 1 Liga oraz 2 Liga podzielona na dwie grupy A i B). Mecze rozgrywa się w systemie "każdy z każdym", mecz i rewanż.
* 5.2. W rozgrywkach DM STS obowiązują zasady znane z polskiej ligi żużlowej z 99-02 roku w zakresie:
o zasad tworzenia tabeli oraz przyznawania punktów meczowych,
o zasad wprowadzania rezerwy zwykłej oraz taktycznej,
o ograniczenia startów bieg po biegu do nie więcej niż trzech kolejnych startów,
o obsady biegów nominowanych.
W przypadku barażów gdy wynik w dwumeczu jest wynikiem remisowym należy rozegrać bieg dodatkowy do którego trenerzy desygnują po 1 zawodniku.
* 5.3. Minimalna liczba zawodników, którą dysponować musi drużyna, aby przystąpić do meczu wynosi 4. Jeśli o godzinie planowanego rozpoczęcia spotkania na miejscu rozgrywania meczu znajduje się mniej niż 4 zawodników, sędzia przyznaje walkower 40:0 dla zespołu kompletnego. Jeśli oba zespoły nie dysponują co najmniej czteroosobowym składem, sędzia przyznaje obustronny walkower 0:0 - żadna z drużyn nie otrzymuje punktów w tabeli.
* 5.4. Miejsca w składzie dla rezerwowych (7, 8, 15, 16) mogą być obsadzone jedynie wtedy, gdy podstawowy skład jest kompletny. Od momentu rozpoczęcia spotkania (start do pierwszego biegu) nie można dokonać żadnej korekty w składach obydwu drużyn. Raz wpisany do składu zawodnik nie może być w trakcie zawodów z niego wykreślony, nawet jeśli nie wystartował i/lub nie znajduje się już na miejscu rozgrywania meczu.
* 5.5. Aby mecz mógł zostać uznany, musi odbyć się pełne 15 biegów. W przypadku niemożności rozpoczęcia się meczu z powodu problemów technicznych lub innych niezawinionych przez żadną ze stron, trenerzy ustalają termin, w którym zespoły spotkają się ponownie. W przypadku, gdy z jazdy zrezygnuje jeden z zespołów, sędzia przyznaje walkower 40:0 dla zespołu wyrażającego gotowość do jazdy.
* 5.6. Na wszystkie kolejki ligowe GK STS ustala terminy "od-do" w czasie, których należy rozegrać spotkania z danej kolejki. Dokładny termin rozegrania meczu (dzień i godzinę) ustalają za porozumieniem stron trenerzy obydwu zainteresowanych drużyn. Termin należy uzgodnić do końca każdego czwartku poprzedzającego zmagania kolejki ligowej. Nie można rozgrywać spotkań ligowych awansem, czyli przed wyznaczonym czasem kolejki ligowej.
* 5.7. Każdej ekipie przysługuje prawo do przełożenia terminu spotkania. Wniosek o przełożenie meczu musi być ogłoszony wcześniej (nie po uzgodnieniu terminu rozegrania meczu) w danym dziale na forum. Zaległe spotkanie należy rozegrać do terminu wyznaczonego przez GK STS, w przypadku gdy trenerzy obu ekip sami nie ustalą nowej daty rozegrania meczu.
* 5.8. Kierownictwo ustala dokładną datę rozegrania wszystkich turniejów oficjalnych (dzień i godzinę) oraz odpowiednio wcześnie podaje obsadę na dane zawody. Terminu rozegrania zawodów oficjalnych nie można przełożyć.
* 5.9. Wszystkie zawody odbywają się według zasad i programów ustalonych przez kierowników ligi.

6. Formuła Meczu


* 6.1. Każdy mecz rozgrywany jest na kanale meczowym, którego nazwa tworzona jest w oparciu o formułę: #[gospodarz]-[gość] (np. #zprt-pol).
* 6.2. Na kanale meczowym osoby funkcyjne mają specjalne uprawnienia:
o sędzia główny oraz techniczny - operatora kanału (@),
o trenerzy drużyn - voice (+),
o zawodnicy nie mają żadnych uprawnień (mogą rozmawiać pomiędzy sobą na swoim klubowym kanale).
Kanał powinen być ustawiony jako moderowany (+m).
* 6.3. Wszystkie sprawy związane z meczem są załatwiane przez trenera, na linii Sędzia-Trener.
* 6.4. Po podaniu obsady na kolejny bieg przez sędziego technicznego, prawo do głosu mają jedynie sędziowie oraz trenerzy zespołów ligowych (w przypadku rozgrywek DM STS) chcący dokonać zmian zawodników. Na zasygnalizownie chęci zmiany trenerzy obu dryżyn mają maksymalnie 15 sekund od podania programowej obsady kolejnego wyścigu. Po upływie tego czasu sędzia główny ma prawo zignorować sygnalizację trenerów. Wszystkie regulaminowe zmiany muszą być uwzględnione, w przeciwnym razie należy rozegrać powtórkę wyścigu. Bieg rozpoczyna sędzia techniczny, podając jego numer oraz ostateczną obsadę wynikającą z tabeli biegów oraz po wprowadzeniu wszystkich zmian. Zawodnikom nieobecnym w biegu zapisuje się wykluczenie - "w" (w przypadku gdy w składzie znajduje się zawodnik, który od początku zawodów nie pojawił się na kanale meczowym, a jest w obsadzie, należy wpisać "ns").
* 6.5. W zawodach ligowych trenerzy obu drużyn mają prawo skorzystać z przerw o łącznej długości pięciu minut, Przy czym przerwa na życzenie jednego trenera nie może być dłuższa niż trzy minuty. Wniosek o przerwę w zawodach trener może składać od momentu zakończenia pierwszego biegu. W turniejach oficjalnych przerwy zarządza sędzia główny spotkania.
* 6.6. Zawodnicy podani w ostatecznej obsadzie biegu, wchodzącą na serwer sędziego głównego i tam startują w biegu. Zawodnik, który jako pierwszy minie linię mety, otrzymuje 3 punkty, drugi - 2 pkt, trzeci - 1 pkt, czwarty - 0 pkt. Zawodnik, który nie dojechał do mety punktów nie otrzymuje. Ostateczna kolejność w wyścigu wyświetlana jest w grze po jego zakończeniu (w przypadku gdy czas 2 zawodników jest ten sam, liczy się kolejność wyświetlona przez komputer).
* 6.7. Wszystkie sporne sytuacje pojawiające się w trakcie biegu, dotyczące złego zachowania zawodnika bądź kwestii spornej rozważa sędzia główny na podstawie niniejszego regulaminu oraz własnego doświadczenia i przekonania.
* 6.8. Próba toru:
o 10 min przed meczem - podanie wstępnych składów i próba toru (na losowym torze) obu czwórek gości (lub z gospodarzami dla zapełnienia serwera) po próbie - ewentualne korekty w składzie
o 5 min przed meczem - jeśli nie ma zastrzeżeń do jakości serwera - podanie toru przez gospodarzy
o godzina rozpoczęcia meczu - sędzia techniczny bezwzględnie podaje obsadę 1 biegu, kto nie zdąży w limicie 1 min - wykluczony.

7. Obowiązki sędziów


* 7.1. Do obowiązków sędziego głównego należy:
o postawienie serwera na czas trwania meczu,
o 15-sekundowe oczekiwanie na komendy od trenerów ("BZ" lub "Zmiana"),
o zapisywanie (nagrywanie) wszystkich biegów, a po zakończonym meczu zamieszczenie odnośnika do powtórek na forum, w dziale przeznaczonym do zamieszczania wyników meczów,
o ewentualna zmiana koloru kasków zawodnikom
o resetowanie serwera po każdym wyścigu
o oficjalne podawanie kolejności oraz czasu zwycięzcy po rozegranym biegu
o pilnowanie porządku w miejscu rozgrywania meczu
o rozstrzyganie spraw spornych na podstawie niniejszego Regulaminu, a następnie według własnych, obiektywnych przekonań, upominanie bądź karanie zawodników na podstawie niniejszego Regulaminu.
o Sędzia główny ma pełne prawo do podjęcia decyzji (np. zarządzenie powtórki) dopiero po zakończeniu biegu, na podstawie powtórki.
* 7.2. Do obowiązków sędziego technicznego należy:
o prowadzenie programu zawodów
o podawanie obsady zgodnej z tabelą biegów i przeprowadzonymi zmianami
o odświeżanie programu on-line po każdym rozegranym biegu
o pilnowanie porządku w miejscu rozgrywania meczu
o po zakończeniu zawodów, zamieszczenie szczegółowych wyników na forum
o po rozpatrzonym proteście, poprawić prowadzony wcześniej program nanosząc zmiany wg decyzji Zarządu ws. protestu

8. Sytuacje i zachowanie się na torze

* 8.1. Sędzia zarządza powtórkę biegu w pełnym składzie:
o W przypadku złego dobrania kolorów kasków przez zawodników
o Jeżeli trener w czasie krótszym niż 15 sekund od podania programowej obsady biegu, zdąży zasygnalizować chęć zmiany, a sędzia główny przez pośpiech bądź nieuwagę mimo wszystko puści bieg w pierwotnej obsadzie.
o Pojedyncze spalenie startu, tj. zbyt wczesne wciśnięcie przycisku gazu lub na tyle późne, że zanim zdawodnik zdąży choć drgnąć zostanie uderzony przez zawodnika z 3 bądź z 4 pozycji startowej)
o Jeżeli na wejściu w pierwszy łuk w wyniku walki jeden z zawodników wjechał w trawę lub w bandę, ale tylko wtedy, gdy doszło do odbicia się między sobą motorów
* 8.2. Bieg należy kontynuować gdy:
o Po starcie, na wejściu w pierwszy łuk zawodnik sam wpada (bez odbicia) w trawę bądź w bandę.
o W wyniku odbicia, jeden bądź więcej zawodników wpada w bandę bądź trawę (nie dotyczy wejścia w pierwszy łuk).
o Zawodnik dyktujący warunki jazdy (jadący z przodu) przeszkodzi innemu uczestnikowi biegu zahaczając o bandę, nawet gdy ten w następstwie ów zdarzenia znajdzie się w trawie bądź bandzie.
o Zawodnik dyktujący warunki jazdy wjedzie w trawę pociągając tym samym za sobą zawodnika jadącego za nim.
o Zawodnik dyktujący warunki jazdy jadąc na łuku (począwszy od wejścia weń) hamuje czy też w jakikolwiek inny sposób wytraca prędkość w celu utrudnienia jazdy przeciwnikowi, nawet gdy sytuacja taka kończy się dla zwodnika blokowanego w trawie.
* 8.3. Wykluczyć z biegu należy za:
o dwukrotne spalenie startu, tj. zbyt wczesne wciśnięcie przycisku gazu lub na tyle późne, że zanim zdawodnik zdąży choć drgnąć zostanie uderzony przez zawodnika z 3 bądź z 4 pozycji startowej (powtórka biegu)
o nie wystartowanie spod taśmy do czasu, gdy inni zawodnicy zakończą jedno pełne okrążenie (dotyczy pozycji startowych numer 3 i 4)
o nie dojechanie do mety (bez powtórki wyścigu)
o spóźnienie się na start (1 minuta od podania ostatecznej obsady wyścigu)
o Hamowanie (puszczanie gazu) na prostej, w wyniku którego zawodnik jadący z tyłu zmuszony jest "pchać" jadącego przed sobą, wytracając prędkość.
* 8.4. Wykluczyć z biegu oraz do końca zawodów (bez możliwości dokonania zmiany) należy za:
o jazdę pod prąd
o wyjazd z trawy mający na celu przeszkodzenie w jeździe innemu graczowi

Zawodnik taki ma także zakaz startu w następnej kolejce. Gdy dzieje się to podczas turnieju oficjalnego, zawodnik zostaje ukarany zakazem brania udziału w jakimkolwiek turnieju oficjalnym w sezonie.

W przypadku w/w sytuacji, gdy dzieje się to na 4 okrążeniu należy zaliczyć wynik biegu przed zdarzeniem. Jeśli sytuacja dzieje się wcześniej powtórzyć bieg bez winowajcy.

9. Protesty


* 9.1. Protest może złożyć na forum w odpowiednim dziale, pierwszy trener drużyny poszkodowanej. W przypadku jego nieobecności, bądź innej wyjątkowej sytuacji, może zrobić to zastępca trenera. Protest musi być napisany w sposób uważany powszechnie za "kulturalny".
* 9.2. Protest musi być złożony najpóźniej 4 dni od spornej sytuacji, lecz nie prędzej niż 24 h po zakończeniu spotkania.
* 9.3. Protest rozpatrują Działacze przypisani do poszczególnych dywizji oraz osoba Komisyjna w przeciągu 7 dni od jego złożenia i wydaną decyzję umieszcza w odpowiednim dziale na forum. Zarząd STS i osoba komisyjna może w swoim werdykcie opierać się o regulamin, wypowiedzi stron oraz własne przekonania.
* 9.4. Zarząd STS zastrzega sobie prawo do ignorowania protestów składanych przez osoby nie będące do tego zobligowane lub napisane niezgodnie z punktem 9.1.
* 9.5. Decyzja wydana przez Zarząd STS w sprawie protestu, wchodzi w życie w momencie jej ogłoszenia.
* 9.6. Od decyzji Zarządu STS istnieje możliwość odwołania się w przeciągu 4 dni.

10. Oficjalne rozgrywki uchwalone na sezon 02


* 10.1. Drużynowe Mistrzostwa Polski STS (DMP STS)
o Każdy z zawodników może wystąpić maksymalnie 6 razy:

- zawodnicy ze składu podstawowego 5 razy ze startu zwykłego i raz z rezerwy taktycznej.

- zawodnicy rezerwowi 5 razy z rezerwy zwykłej i raz z rezerwy taktycznej.
o Rezerwę zwyklą stosować można od 1-ego do ostatniego biegu. Rezerwę taktyczną tylko i wyłącznie gdy strata do drużyny przeciwnej wynosi 6 lub więcej punktów.
o Wybóru na biegi nominowane dokonujemy spośród zawodników z pod numerów 1-6 oraz 9-14. Dozwolne jednak jest, tak jak w biegach 1-12, dokonywanie zmian zwykłych oraz taktycznych.

- w biegu 13 jadą zawodnicy z najmniejszą zdobyczą punktową (nie liczymy punktów bonusowych)

- w biegu 14 jadą zawodnicy z pośrednią zdobyczą punktową

- w biegu 15 jadą zawodnicy z największą zdobyczą punktową
o W ramach rozgrywek o DMP STS, nie ma możliwości stosowania Złotej Rezerwy Taktycznej (Jokera), ani tzw. "Zmiany Zawodnika" w przypadku niepełnego składu dużyny.
o Tabela biegowa:

Bieg 01 - 09,10 z 1,2
Bieg 02 - 11,12 z 3,4
Bieg 03 - 13,14 z 5,6
Bieg 04 - 11,12 z 1,2
Bieg 05 - 13,14 z 3,4
Bieg 06 - 09,10 z 5,6
Bieg 07 - 13,14 z 1,2
Bieg 08 - 09,10 z 3,4
Bieg 09 - 11,12 z 5,6
Bieg 10 - 13,10 z 1,4
Bieg 11 - 11,14 z 3,6
Bieg 12 - 09,12 z 5,2
Bieg 13 - nominowany
Bieg 14 - nominowany
Bieg 15 - nominowany
* 10.2. Indywidualne Mistrzostwa Polski STS (IMP STS)
o Indywidualne Mistrzostwa STS (IM STS) rozgrywane są systemem czterostopniowym: eliminacje, ćwierćfinały, półfinały, finał.
+ Eliminacje (1/8 IM STS)

- Kluby ekstraligowe po 6 zawodników + 1 rezerwowy

- Kluby 1 ligowe po 4 zawodników + 1 rezerwowy

- Kluby drugoligowe po 3 zawodników + 1 rezerwowy

- Łącznie w eliminacjach bierze udział 128 zawodników + 32 rezerwowych
+ Ćwierćfinały

Do 1/4 IM STS przechodzi czołowa 7-ka z każdego turnieju 1/8 IM STS. Zawodnicy z miejsc 8-go i 9-tego będą pełnili rolę rezerwowych w 1/4 IM STS. Obsadę 4 ćwierćfinałów uzupełni czołowa 8-ka Finału IM STS z sezonu 1.
+ Półfinały

Do 1/2 IM STS przechodzi czołowa 8-ka z każdego turnieju 1/4 IM STS. Zawodnicy z miejsc 9-go i 10-tego będą pełnili rolę rezerwowych w 1/2 IM STS.
+ Finał

Do Finału IM STS przechodzi czołowa 8-ka z każdego turnieju 1/2 IM STS. Zawodnicy z miejsc 9-go i 10-tego będą pełnili rolę rezerwowych w Finale IM STS.
o Zawody są rozgrywane wg tabeli 20-biegowej.
o Zawodnicy wyznaczeni na zawody jako rezerwowi, mają status rezerwy kwalifikującej się do dalszych szczebli IM STS w przypadku uzyskania liczby punktów gwarantującej taką kwalifikację. Mają oni prawo zastąpić zawodników z numerami startowymi 1 - 16, którzy są nieobecni.
o Zasady zastępowania są następujące:

a) w Eliminacjach (1/8 IM STS), zawodnik rezerwy kwalifikującej się z z danej ligi ma prawo zastąpić nieobecnego zawodnika ze swojej ligi. W przypadku gdy, np. w zawodach nie bierze udział dwóch podstawowych zawodników z 1 ligi, to zastępują ich rezerwowi: pierwszego - zawodnik rezerwowy z 1-ligi, natomiast drugiego - z pozostałych rezerwowych, zawodnik z najwyższej ligi.,

b) w zawodach, które stanowią następny stopień rozgrywek, zawodnicy rezerwy kwalifikującej się z danych zawodów zastępują nieobecnych zawodników zakwalifikowanych z tych samych zawodów; jeżeli nieobecni są także zawodnicy rezerwy kwalifikującej się z danych zawodów, nieobecnych zawodników zakwalifikowanych zastępują pozostali zawodnicy rezerwy kwalifikującej się.
o W przypadku równej liczby punktów zdobytych przez zawodników, o kolejności miejsc we wszystkich rozgrywkach poza Finałem IM STS, decyduje większa liczba zajętych pierwszych miejsc, następnie drugich, trzecich i czwartych, a przy równości miejsc - wynik bezpośredniego spotkania zawodników.
o W Finale IM STS, przy równej liczbie punktów na miejscach od pierwszego do trzeciego oraz na każdym szczeblu rozgrywek, przy równej liczbie punktów zdobytych przez zawodników na miejscach premiowanych awansem i miejscu rezerwowego, musi być rozegrany bieg dodatkowy pomiędzy zainteresowanymi zawodnikami.
o Organizatorem Finału IM STS jest Drużynowy Mistrz Polski STS z roku ubiegłego (Fantastisz Tempo).
* 10.3. Mistrzostwa Polski Par Klubowych STS (MPPK STS)
o W rozgrywkach o Mistrzostwo Par STS startują 32 pary wyznaczone przez kluby Ekstraligi, I i II Ligi. Każdy klub może wystawić tylko jedną parę.
o Zarząd STS dokonuje podziału par na grupy oraz losuje numery startowe.
o MP STS rozgrywane są systemem trzystopniowym: ćwierćfinały, półfinały, finał.
+ Obsadę każdego z ćwierćfinałów MP STS tworzą:

- 2 drużyny z Ekstraligi
- 2 drużyny z I-ligi
- 4 drużyny z II-ligi.
+ Półfinały:

Do 1/2 MP STS przechodzi czołowa 4-ka z każdego turnieju 1/4 MP STS.
+ Finał:

Do Finału MP STS przechodzi czołowa 4-ka z każdego turnieju 1/2 IM STS.
o Zawody rozgrywane są według tabeli 28-biegowej.
o Końcową klasyfikację w MP STS ustala się, szeregując pary wg liczby zdobytych przez nie punktów. Jeżeli dwie lub więcej par zdobędą równą liczbę punktów, o kolejności zajętych miejsc decyduje:
+ w eliminacjach, na miejscach premiowanych awansem oraz w finale, na trzech pierwszych miejscach, bieg dodatkowy z udziałem zawodnika z każdej zainteresowanej pary,
+ w pozostałych przypadkach o kolejności zajętych miejsc przy równej ilości punktów decyduje:

a) większa liczba pierwszych miejsc, a następnie drugich, trzecich i czwartych,

b) jeżeli równość utrzyma się, rozstrzyga wynik bezpośredniego spotkania w biegu,

c) jeżeli bezpośrednie spotkanie w biegu zakończy się wynikiem 3:3, wyższe miejsce zajmuje para, której zawodnik zwyciężył w biegu.
o Organizatorem Finału MP STS jest Drużynowy Wicemistrz Polski z roku ubiegłego (Methanol Drinkers).
* 10.4. Kryterium Asów STS (KA STS)

- Zawody KA STS odbywać sie będą systemem 20-biegowym
* 10.5. STS Grand Prix (GP STS)

- Zawody GP STS odbywać sie będą systemem 23-biegowym


Ostatnio zmieniony przez Speedwayfan dnia Śro 16:22, 03 Paź 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BaraQa




Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GKM GRUDZIĄDZ

PostWysłany: Pon 0:21, 27 Sie 2007    Temat postu:

wg. mnie super regulamin w 100% go popieram , najwazniejsze ze nie bedzie mozna blokowac Razz:DSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pomorze Racing Team Strona Główna -> Sezon 02 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin